tisdag 15 februari 2011

:'(

Alltså ååh jag förstår inte! Ni som läst min blogg ett tag vet att jag har problem med min mage. Förut hade jag ont en gång i veckan och det påverkade min skolgång väldigt mycket. Fick så ont så att jag svimmade ibland. Hade så alla dagar (dock inte lika ont men ändå förbannat ont) i turkiet och då jag for till sjukhuset så sa dom att jag hade ett virus, så jag fick antibiotika för det och det kändes mycket bättre efter det.

Efter jag flyttade till lägenheten så har jag inte fått det alls. Jag tror det beror på att jag inte käkar typ någonting alls där, så då måste min mage vara överkänslig mot typ all mat haha.

I vilket fall så vaknade jag igår av smärtor i magen igen. "helvetes jävla balle om det kommit tillbaka" tänkte jag och somnade om. Vaknade efter två timmar och jag kunde fan inte stå ut. Så jag la mig i duschen och sprutade varm vatten på magen i 30minuter ungefär. Sen somnade jag om. Sen vaknade jag IGEN av smärtorna.

Så har det hållit på i TVÅ dagar nu.. Jag orkar fan inte. Det känns verkligen som att någon sticker in en kniv i magen och rör om. Dock så har det inte kommit till det stadiet att jag svimmar och det är det jag gruvar mig för hela tiden, att snart kommer det.

Aja ville bara skriva av mig :) Måste nog till läkaren snart. Vill dock inte att dom ska sticka in ett finger eller kamera i röven på mig hahahah. Visst kan dom gå ner med en kamera via strupen? hoppas.

3 kommentarer:

  1. Går dom ner med en kamera i strupen så ser dom endast det som händer i magsäcken och en kort bit ner i tarmen, går dom bakvägen så får som se hela tjocktarmen och en bit av tunntarmen. Men går du till en läkare så får du ju förklara vilka sort smärtor du har . Och efter det så gör dom bedömningen vilken väg dom ska gå in. ( om dom ens behöver det) Dom kommer börja med att göra en översiktsröntken på din mage.

    Men jag kan tipsa om att vilken väg dom än vill in i dig så ska du be om en narkos, även om dom säger att det inte är så farligt. Av egen erfarenhet kan jag säga att det är väldans otrevliga undersökningar. ( inte översiktsrönken dock )

    Shit vad långt det här blev, men aja . Hare gött!

    SvaraRadera
  2. Jag frågade om man kunde bli sövd när man skulle gå ner genom strupen, vilket man inte kunde. Han inte vågat göra det än...men måste nog snart. Min mamma har gjort det, och hon sa att det inte alls va trevligt..men vad gör man?

    SvaraRadera
  3. Självklart kan man bli sövd om man vill!

    SvaraRadera

Jag accepterar INTE spammkommentarer, kommentarer fulla med länkar eller något som anses stötande mot mig eller mina nära. Men däremot är ni väldigt välkomna med att skriva positiva saker :) MAKE LOVE NOT WAR! hihi