onsdag 13 juli 2011

110713 - Kan ni sluta nu?

Dom flesta åker ju dit för att dom trivs där och tycker att de är kul?:P men du verkar inte tycka det så fattar inte varför du åker dit, mest gnäll äre ju xD

Svar:
Okej. Först måste jag fråga en sak till alla er som kommenterar liknande. VET NI OM ATT JAG JOBBAR DÄR NERE?! det verkar inte som det. Det är skillnad på att dra dit på semester än att dra dit för att jobba. Jag har varit där på både semester och för jobb. Och jag älskade Alanya då jag var där på semester. Jag älskar Alanya nu också, men det är mer en hatkärlek. Och bara för att jag klagar ibland så betyder inte det att jag verkligen avskyr Alanya? Jag älskar Alanya. Det är vissa turkarna jag har mindre respekt för. För dom behandlar alla som skit.

Och du/ni som skrev att Turkarna blir less på oss, att det är därför vi får byta lägenhet hela tiden. Ursäkta? Ska jag berätta sanningen? okej.

Första lägenheten: Knivhotad. Ville vi bo kvar? knappast. Vad handlade det om? kärleks-avundsjuka och massa annat.
Andra lägenheten: Hans kompisar skulle bo i lägenheten istället. Vad handlade det om? att jag inte tyckte om han som ägde lägenheten mer som en vän.
Tredje lägenheten: Blev utslängd. Vad handlade det om? Jo, jag tyckte inte om honom vi bodde hos mer som en vän.

Är ni nöjd nu? Förstår ni nu varför allt blivit så struligt? Alla blir kära i oss, det är det som är grejen. Hahahha nej jag skojar.. eller gör jag det? lolz

När vi kommer till Alanya kommer vi bo i en ny lägenhet. Hos våra jobbkompisar Cagri och sheymöz-look-a-like. Även fast dom också är typiska kåta turkar så kan dom ta ett nej iallafall. Det är väl skönt.

Angående alla jobb-byten är för att vi inte kunde bestämma oss vart vi ville jobba. Men nu jobbar vi på Hollywood och där kommer vi stanna. Vi har en awesome chef som hjälper oss med allt vi kan tänka oss, och underbara jobbvänner (finns några undantag haha).

Det jag har berättat här är inte ens i närheten av allt som hänt i Alanya. Men vi har skrattat, gråtit, slagits, spottats, skrattat igen och mått bra ändå. Jag for tillbaka till Sverige som en semester. Jag hade seriöst ingen energi kvar. Jag log, men jag skrattade inte. Jag grät men det kom inga tårar. Jag var som en banan med bara skal hahah. Jag har typ inga pengar kvar, men denna resa hem har varit värd varenda öre. Jag har mer Energi nu än då jag kom dit. Är så jävla pepp på att åka tillbaka och bara äga jobbet! Är så pepp på att festa loss med Tusse, min syster och Jennie. ÄR SÅ JÄVLA PEPP PÅ BA KÖÖ! förstår ni? ;) Så nu jävlar.

Ikväll klockan 22.10 sitter jag på bussen påväg till Arlanda. Sen 07.30 går vårat direktflyg till Antalya. Sen drar vi till Alanya och flyttar in i våran nya fina lägga, fixar ordning oss sen far jag+tusse och hämtar upp syrran och Jennie 21.15 på Antalyas flygplats. Sen ska vi festa like its no tomorrow. mmmkey?

PUSS :)

Där har ni min feta svullna sönderslagna hand hahah.
Ville slå sönder bögen men slog en gång i väggen istället.
Man ska INTE slå turkar/kurder. Det har jag lärt mig iallafall.
Fick ju en fin höger tillbaka förra gången ;)

"lämna ditt förflutna bakom dig" som timon hade sagt.
Och det är det jag ska göra denna gång :) och vara
awesome instead. Japp. Vi kör på det.

2 kommentarer:

  1. haha herregud din lilla jävla fjortis är vad du är.

    SvaraRadera
  2. Bry dig inte om alla dumma kommentarer, dom vet inte bättre!
    Var i Alanya förra året på semester, Älskade det!
    Vill gärna dit igen men får nog vänta ett tag.
    Har du tips på något bra hotell eller en bra resturang i alanya :)?

    SvaraRadera

Jag accepterar INTE spammkommentarer, kommentarer fulla med länkar eller något som anses stötande mot mig eller mina nära. Men däremot är ni väldigt välkomna med att skriva positiva saker :) MAKE LOVE NOT WAR! hihi