torsdag 18 november 2010

101118 - Tråkigt liv

Godeftermiddag mina sockerpullor!

Sofie for nyss hem. Har färgat håret på henne idag. Mörkbrunt blev det :) Hoppas det blev bra. Hann inte så för att hon for hem då håret var blött men jag tror det blir bra iallafall hehe.

Sitter just nu och beundras av alla storbloggare som lyckats. Eller dom som lyckats överhuvudtaget. Här sitter jag i en stökig lägenhet. Den blir aldrig ren. Blir galen. Funderar även på vad jag vill göra med mitt liv. Jag orkar inte sitta och dö här i soffan hela tiden. Jag har ett helgjobb vilket är fett tråkigt, eftersom jag inte har något att göra på vardagarna förutom att dö i soffan, shoppa eller äta. Kul liv va? Helst av allt så skulle jag vilja jobba i tv. Hade varit skönt att kunna glida in på en ostmacka så lat som jag är. För kan man verkligen plugga till programledare? Skulle också vilja jobba som designer. Designa smycken, kläder och skor. Helst skor. Men jag SUGER på att rita. Men det kanske inte heller spelar någon roll? Min bok ser mest ut som ett kladd. Men man ser iallafall på ett ungefär hur skorna ser ut haha. Om jag hade haft en scanner har jag kunnat lägga in skodesignen på bloggen om jag vågat det vill säga.

Jag vill inte jobba på ett tråkigt jobb. Jag känner mig som Vanita i lyxfällan. Man har stora mål i livet, men man måste börja nånstans. Man kan inte komma till toppen direkt, utan man måste jobba sig dit. Så jag måste ta mig i kragen snart.. då jag orkar.

Men lyckas vet jag att jag kommer att göra. Frågan är bara när :)
Ska till stockholm någon gång i Januari så då får man hålla tummarna.

(tog bara nån bild..orkar ej leta)

1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig som fan i det du skriver.
    Glida på ett bananskal in i branschen man vill jobba i och lyckas få sitt drömjobb på studs skulle vara såå awesome!
    Synd att det inte är så lätt :/

    Tycker för övrigt att du verkar vara en riktigt skön tjej!

    SvaraRadera

Jag accepterar INTE spammkommentarer, kommentarer fulla med länkar eller något som anses stötande mot mig eller mina nära. Men däremot är ni väldigt välkomna med att skriva positiva saker :) MAKE LOVE NOT WAR! hihi