måndag 13 december 2010

101213 - My future.

Hela dagen har jag legat i sängen, förutom då jag trotsade kylan och gick till ica för att köpa mat. Jag kom hem med chips, nutella, choklad, kött och juice istället. Vilken mat. Jag har känt mig tom hela dagen. Inte tom i magen utan hjärtat. Har legat i sängen och lyssnat på musik och bara stirrat upp i taket i flera flera timmar.  Jag är rädd. Rädd för framtiden, rädd för vad som kommer att hända, rädd för att jag ska leva ensam hela livet och rädd för mig själv, för det känns verkligen inte som att jag inte kan ändra min synpunkt på kärlek. Jag har pratat om detta flera flera gånger, kärlek alltså. Vad är kärlek? för jag har aldrig upplevt den. Visst, kärlek till min familj osv men det är inte den sorts kärlek jag menar som ni förstår.

Usch vad allt känns jobbigt. Ska det alltid vara så? att jag sårar folk pga av min rädsla? Det ska inte behöva vara så. "Om du vill ha ett seriöst förhållande någon gång i ditt liv måste du kunna öppna dig själv. Du är en underbar människa och jag vet att du kommer klara utav det någon gång. Du måste bara lita på dig själv".  .

_______________________________________________

Tror att många killar inte ens orkar försöka komma någon vart med dig heller eftersom du är "omringad" av så många redan, om du förstår hur jag menar :p och på det sättet blir det svårt för dig att se dom killar som är "bra" när så många andra säkert bara är kåta. Jag generaliserar väl ganska hårt nu med, men fortfarande ;p

Om det är så, så trycker jag det är väldigt tråkigt. Jag bits inte? Bara att grabba tag i mig och dra mig därifrån. Det hade varit awesome.. Om en "random" bara kom och drog bort mig ifrån verkligheten alltså. Shiet..

7 kommentarer:

  1. Tror att många killar inte ens orkar försöka komma någon vart med dig heller eftersom du är "omringad" av så många redan, om du förstår hur jag menar :p och på det sättet blir det svårt för dig att se dom killar som är "bra" när så många andra säkert bara är kåta. Jag generaliserar väl ganska hårt nu med, men fortfarande ;p

    SvaraRadera
  2. Mmh förstår dig, men förstår samtidigt alla andra på samma gång. Men en vacker dag så ^^

    SvaraRadera
  3. Tror ofta att killar känner "äh det är ingen vits, hon är för 'bra' för mig" typ, och därför inte ens bryr sig om att försöka. Det är ju inte sant men det är nog så många tänker iaf.

    SvaraRadera
  4. Enligt min killkompis gäller det bara att hitta en kille som är ute efter något seriöst. Tydligen finns det sådana :P Har länge tvekat på det, ibland blir man allt förvånad. Jag tror att man bara ska leva, men initiativtagande skadar ju inte heller... :) Man får helt enkelt göra livet mer levande än det redan är :D (Det kanske var lite djupt, eller kom jag ifrån ämnet??)

    SvaraRadera
  5. redigerat bilden så att det ser ut som du har större bröst?

    SvaraRadera
  6. Kärlek är inte det du ser i romantiska komedier, kärlek är, som allt annat, något som behöver vård,näring och arbete för att klara sig. Kärlek behöver man oftast jobba på. I alla fall i längre relationer. Den viktigaste nyckeln är att PRATA med varandra. Vad man ofta gör fel med kärleken är att tro att man ska hitta den Perfekta, men titta på dig själv, ingen är perfekt och ingen kan läsa dina tankar. Om du hittar någon som du känner dig trygg, betydelsefull och glad med, samtidigt som du känner attraktion, så är det en väldigt bra början.

    SvaraRadera

Jag accepterar INTE spammkommentarer, kommentarer fulla med länkar eller något som anses stötande mot mig eller mina nära. Men däremot är ni väldigt välkomna med att skriva positiva saker :) MAKE LOVE NOT WAR! hihi