lördag 10 september 2011

110910 - nu jävlar!

Jag kollade nyss på tv'n där dom visade Artistisk gymnastik. Och jag måste bara säga GUD VAD JAG SAKNAR DEN TIDEN! ni som inte vet om det så gick jag i gymnastik i ungefär 10 år. Det var så himla roligt! så synd att mina tränare skulle börja plugga.

Efter några år så bestämde jag och Sarah oss för att börja träna barn. Vi gjorde det i någon månad men sedan slutade vi. Kom inte ihåg varför. Jag antar att det var för att vi hade så mycket i skolan, så vi hann inte träna dom så mycket. Men jag skulle lätt kunna börja träna barn igen! Det var så roligt att få se resultat på dom :D Från små blyga, otränade och oviga tjejer - till självsäkra brudar!

Jag blev så uppspelt då jag såg programet så jag tänkte testa hur mycket jag fortfarande kan, vilket inte var så mycket som ni kan tänka er haha! Jag kan dock fortfarande göra handstående, mjukisar (framåt och bakåt) och hjulning. Men det är ingenting jämfört vad jag kunde göra. Men det var liksom "bara" 6 år sedan hahah.

Så jag har bestämt mig för att börja träna igen. Jag tänker inte börja i någon grupp, utan träna själv. Jag SKA klara av att gå ner i splitt, spagat, flickisar, handvolter osv igen! Jag vet att det kommer att gå, så nu jävlar! Nu är jag peppad.

Jag funderar på att göra ungefär 1-2 videos i veckan då jag visar hur jag försöker klara det. Låter det bra? :D Då kan ju ni som vill, hänga på. Kommer isåfall visa hur man stretchar som bäst och hur man tränar friståenden osv :)

Bom var min favorit gren.

2 kommentarer:

  1. låter jätte bra! :D
    jag har alltid velat kunna gå ner i splitt/spagat men aldrig lyckats.. så skulle vara kul om du kunde visa på någon video då du visar vad man ska göra för att kunna göra det =) jag ska fortsätta att försöka iaf, haha! Lycka till dig med!

    SvaraRadera
  2. du sa ju att du skulle börja lägga ut videos då du träna.. de har inte hänt? :(

    SvaraRadera

Jag accepterar INTE spammkommentarer, kommentarer fulla med länkar eller något som anses stötande mot mig eller mina nära. Men däremot är ni väldigt välkomna med att skriva positiva saker :) MAKE LOVE NOT WAR! hihi