torsdag 20 januari 2011

110120 - Det äcklar mig!

Vet ni vad som äcklar mig? droger. Folk som börjar ta droger är idioter, och ännu större idioter då dom mår dåligt i själen och TROR att droger hjälper och att dom kan sluta när dom vill. Droger är RIKTIGT beroende framkallande, därför blir jag så sjukt ledsen och arg då jag får höra folk som testat droger och säger "faan vad kul det var. Jag hallucinerade, spydde och allt! Du skulle sett min kompis, han/hon trodde att det fanns spindlar på golvet och börja hoppa runt som en tok" Alltså snälla.. sluta!!! bara sluta. För tillslut sitter ni där i skiten och blånekar att ni är beroende! Tro mig. Jag hade en vän som började för roligt och nu sitter han där i skiten och är långt ifrån att ta sig ut.

Det finns dom som börjar med droger som inte alls är så starka/farliga. Därefter testar dom tyngre och tyngre droger. Och det är där ni kan fastna! ni kan inte ta er ur. Det är inte värt det! Det är inte värt att känna sig awesome i nån timme för att sedan spy ner hela sig själv och ha en "hangover" som är större än då du dricker alkohol. Ni förstör inte bara för er själva, utan ni förstör också för era nära och kära, tänk på det. Ditt sinne kommer vara sjukt ockuperat av just dom gångerna du testat. Det kommer snackas, minnas och ses fram emot fler tillfällen och det är egentligen det som sabbar din tillvaro, inte drogen i sig..
Om ni vet någon som börjat ta droger så måste ni vara starka nog att säga till! Dom får ta och välja mellan DIG eller drogerna.

Jag har hört tuuusen gånger "Nej jag är inte beroende. Jag kommer inte bli beroende" Det är bara ren fucking bullshit. Helst då man är i tonåren, inte utvecklats klart, går i skolan och lider av tonårsdepression (som många gör). Och visst, det finns dom som är så starka i sig själv att dom inte blir beroende. Men tänk efter.. är det värt risken? Tänk efter först hur du mår egentligen, om du nu måste testa på sånt där skit!

Jag vet mångamånga som tar droger. Och det äcklar mig varje gång då man träffar dom påtänd. När dom slickar sig extra mycket runt munnen, rullar på ögonen, nickar till, skakar eller är allmänt hyperglad osv. usch.


Update: Ni som säger att jag inte vet ett skit om droger kan gå och lägga sig. Jag har aldrig testat, men jag har varit med flera gånger då folk röker på eller liknande. Jag ser hur personerna drar ner sig i skiten utan att märka det själv. Jag har sett människor som blivit beroende och dom få som inte har blivit det. Och jag vet många som röker på för "roligt". Jag hade en vän som testade en gång i  tiden. Hon började spy, hallucinera, få kramper och mådde skit i flera flera timmar. Hon hade egentligen tur att det blev så. För då testade hon aldrig mer. Jag bryr mig blanka fan i dom som är tjugo år och uppåt, men ni som fortfarande är i tonåren och funderar på att testa eller har testat och funderar på att fortsätta = lägg ner karriären. Snälla, det är inte värt nånting. Det är inte coolt, det är inte ballt, det är inte fint, utan det är rent utav sagt förjävla korkat! tänk efter före barn. Eller om ni nu vill bli kallad vuxna. Tack och puss ifrån mig.

7 kommentarer:

  1. Bra skrivet. Men liiite för mycket hjärntvättad har du blivit utav din lärare i skolan, inte sant? Låt mig dra ett exempel om vad hon/han kan ha sagt "Du blir beroende efter ett bloss hasch/marijuana. Sen förlorar du massooor utav hjärnceller" . Det dom inte vet, är att alkohol är fan så mycket farligare och lättare att fastna vid. Det är som att säga att du är alkis/narkoman för att du dricker varje helg. Alkohol är också en drog och man kan bli beroende av det med. Och det förstör mer än röka dessutom.

    SvaraRadera
  2. Hur får man kontakt med de som gav dig jobbet i alanya?

    SvaraRadera
  3. fan snackar den där om där uppe?
    så du jämnför droger med alkohol? du är ju dum

    SvaraRadera
  4. den där uppe har rätt.

    SvaraRadera
  5. alkohol är skadligt och beroendeframkallande därmed en drog.

    Bra att du är emot droger angelica! Tummen upp.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Jag accepterar INTE spammkommentarer, kommentarer fulla med länkar eller något som anses stötande mot mig eller mina nära. Men däremot är ni väldigt välkomna med att skriva positiva saker :) MAKE LOVE NOT WAR! hihi