fredag 18 februari 2011

Alanyas uteställen!

Hallåhallå! Det var någon som undrade vilket uteställe som jag tycker är bäst. Så jag tänkte berätta lite om olika uteställen som jag har varit ut på :)

Här var jag inte så ofta, eftersom jag inte tyckte om det så mycket. Jag vet inte varför men. Det känns alldeles för mörkt på något sätt. Det var mest turkar där. Fast det är väl helt okej det med om man vill bli bjudna på drinkar ;) En hottie vid namn Metin jobbade där så det var väl mest därför jag for dit haha. 1/5 får det stället av mig iallafall. För att det är för mörkt och föör rökigt. + var det väldigt litet och fett hög musik så man knappt hörde varandra.


Där har jag bara varit två gånger. Och det vet jag heller inte varför. Det är faktiskt ett bra ställe. Jävligt öppet, ljust, maaassor av folk och det är väldigt stort. Tror att många gillar stället faktiskt :) Det ligger i längst ut i hamnen. 2/5 får det stället av mig. Det hade säkert fått högre poäng om jag hade varit där oftare. Men casablanca fångade mitt hjärta ;) (berättar mer om det längre ner).


Skulle tippa på att detta är det näst populäraste stället. Jag var där en eller två gånger och jag kände att det inte heller var min grej. Jag tyckte det var rätt litet och fööör mycket folk. Och massor av halvnakna tjejer som dansade på baren eller borden. Detta är ett ställe för killar. 2/5


Var mitt favoriställe första gången jag var i Alanya. Fysjutton vad roligt jag hade! Dansade på baren och skämde ut mig och grejer. Satan vilka många minnen som kommer upp då jag tänker på robin hood. Helt galen var jag. Vet inte hur många som gjorde body-shots på mig. Kan man skylla på att man var "ung och dum" hahah. Men det är sånt man får göra utomlands ;) I vilket fall så är det helt okej ställe (tycker jag nu) många unga är där (16+) och personalen som jobbar där är grym!! 3/5

Jag = varje kväll på robin hood.
herreminjesus....

Latino Club är en takvåning som ligger ovanpå Robin hood. Jag tror (eller jag nästan vet) att det är det populäraste stället i Alanya. Så SJUKT mycket folk är det. Jag som inte är för så mycket folk tycker inte om att vara där alls. Det går knappt att dansa. Det enda stället man kan dansa fritt på är "stripp-hörnan" hahah. Och hur vet jag det? jo för jag satte min fot där en gång. Men ni kan vara lugna, jag strippade inte ;) Jag crazy-dansade bara med min sommarflört Patrick hehe. Dessutom har dom en live-kamera på plats. Så om ni går in på deras hemsida så får ni se vilka som dansar nakna på dansgolvet ;) Kanske är det just din dotter? skoja.. inte. 3+/5 (bara  för att det är så crazy med K där..precis som jag hehe) Om det inte hade varit så sjukt mycket folk som sagt, så hade jag gillat det starkt.

PS(!!) det går rykten om att det förekommer sjukt mycket droger där. Det har hänt en gång att en tjej fått en spruta i sig och på sprutan stod det (congratz, you've got HIV) Tack och lov så var det inget i sprutan fick jag höra. Så var försiktig som fan! Lämna ALDRIG din drink ifrån dina ögon och var rätt noga med att kolla då bartendern gör din drink. Det finns idioter som lägger i något piller bara för att liksom. (Jag säger inte detta för att skrämma er, utan var bara extra rädd om er själva då ni är utomlands).

Endast skandinavier och svensk musik finns där. Så om ni tröttnar på alla andra och vill känna er som hemma så ska man dra dit ;) Har aldrig varit där dock. Jo EN gång, för att gå på toaletten haha. Det var  rökigt som fan. Gick knappt att andas där. (Vet inte vilka poäng jag  ska ge för jag har som sagt aldrig gett det en chans).


BÄSTA STÄLLET EVER! hahah och jag skojar inte. Kan inte ens uttrycka skriftligt hur roligt vi haft det där. Men detta ställe är mer som ett förkrökar/efterkröks ställe. Eftersom det inte finns dansgolv eller sånt. Men det fixar man lätt med att dansa på baren som är min grej ;) haha. Dock tycker turkarna inte om det (om man är deras vän) för enligt turkarna är det trashigt. Men jag dansar bara för roligt :) Man ska inte bry sig så mycket om vad alla tycker. MEN så finns det ju dom som dansar nakna på baren och det är väl bara liiiite tooo much dont u think?. Tycker bara att man förnedrar sig själv. I vilket fall så är det grym personal. Dom bjuder alltid upp på dans och gör små shower för deras gäster. Man känner sig verkligen välkommen där! Ni måste testa stället :) Våran grej första gången jag var i Alanya var att FÖRST dra till Casablanca för att ta sig en drink och peppa upp sig, sen gå tio meter rakt fram för att hamna på robin hood ;)

Casablanca in my heart for EVER!


Hollywood är ett nytt och väldigt fräscht ställe. Det blev helt klart mitt favoritställe (EFTER casablanca.. överger det aldrig ;)) första gången jag satte min fot där. Det var väl dels för att memo jobbade där men också för att det var nästan det svalaste stället, härlig personal och bra musik (bra musik som fan). Det är en R'nb klubb. Gratis drinkar fick vi massor utav ;) love it. Det enda negativa jag kan komma på är att det är så jäkla litet tak! Man känner sig lite instängd. Men dom har flera våningar (en takvåning också) men dom har jag aldrig varit på. Fråga Tusselito vad hon tycker om dom andra våningarna ;) 

Fattar ni hur jävla glad jag blev då jag fick veta att jag och Tusselito ska få jobba på Hollywood? Skrek rakt ut inombords. Sen i slutet av maj så går vi ner ett trappsteg ifrån hollywood och jobbar på den nya restaurangen :) Fattar ni hur mycket jag längtar? wiiiie. Det bara pirrar i magen! Kommer bli så a-w-e-s-o-m-e! 

Jag och Tusselito på Hollywood.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag har en fråga till dig angående Alanya.
    Det är så att jag och min kompis (vi är båda 18 år) ska åka till Alanya i sommar, och vi undrar hur det är med "de jobbiga turkarna" som alla påstår finns där och jagar? Är det verkligen så illa?
    Sen undrar vi också om det förövrigt om man träffar mycket svenskt folk där nere? Eller skandinaver överlag? :-)
    Tacksam för svar!

    SvaraRadera

Jag accepterar INTE spammkommentarer, kommentarer fulla med länkar eller något som anses stötande mot mig eller mina nära. Men däremot är ni väldigt välkomna med att skriva positiva saker :) MAKE LOVE NOT WAR! hihi