onsdag 9 november 2011

111109 - Snorkling i Alanya

JOJUSTJA! Jag var nyss inne på youtue och sökte på "alanya sea" och fann denna video. Vet ni hur fantastiskt fint det var? Jag snorklade ju rätt mycket där. Och det är en av dom coolaste sakerna jag gjort i hela mitt liv. Det toppar nästan då jag badade med en delfin. Jag såg massa fina fiskar, bläckfiskar och SKÖLDPADDOR! Sköldpaddorna är inte så skygga så jag kunde lätt ta på en, så nära var jag! Det var magiskt. Så en sak ni MÅSTE göra då ni är i Alanya (eller nåt annat ställe) är att snorkla!

En grej jag också måste berätta angående sköldpaddor hahah. Så sjukt roligt och läskigt. Det var såhär att jag, syrran och två killar var ute och flöt på madrasser och  bara njöt av solen. Sen sa min syster "alltså.. vad är det som simmar runt oss? :(" då sa en av killarna "äh, det är bara en svart plastpåse".

SEN efter kanske 2 minuter så ser jag ett huvud som kom upp ur vattnet för att kolla läget (eller ta luft? haha) och jag skrek som aldrig förr. Alla runt om oss fick panik och lämnade madrasserna och simmade in mot land. Det kändes som att hjärtat skulle ploppa ut ifrån mig, så hårt slog det. Huvudet såg ut som en gammal groda blandat med ett monster. Huvudet var en meter ifrån mig.

En av mina killkompisar stannade kvar (tänkte att han var helt dum i huvudet) och sen då han kom in mot land så sa han "Det var bara en sköldpadda!!". Gud vad vi garvade. Efter det köpte jag och min syster var sin snorkel och får ut för att kolla. Och tro på fan att vi såg MASSOR av sköldpaddor! Och dom var så söta!

Dock så var jag ganska rädd då dom kom nära. Helst en gång då jag hoppade ner i vattnet ifrån min madrass, och precis då jag dök ner så var en sköldpadda två meter ifrån mig. Jag dog lite. Men om dom håller sig på avstånd är det sjukt vackert att se!

grymt!

Såhär kom den upp. Fast vattne var så grumligt just då
så jag såg bara huvudet hahah.

1 kommentar:

  1. Vnathalie.blogg.se9 november 2011 kl. 16:41

    så fint ! Det vill jag också göra , jag har bara sett mini sköldpaddor när jag var i grekland som stack upp huvudena ur en liten vattenpöl typ , haha .. det är min upplevelse..

    men jag är ju i Australien nu så jag måste passa på att snorkla och allt sånt , men jag är SKIT rätt för hajar , brukar inte vara så rädd av mig . men har skapat värsta fobin , annars så kan man simma med delfiner i havet här och jag vill så gärna göra det . Får se om jag vågar .

    Men coolt , fint under vattnet och massa coola djur :)

    SvaraRadera

Jag accepterar INTE spammkommentarer, kommentarer fulla med länkar eller något som anses stötande mot mig eller mina nära. Men däremot är ni väldigt välkomna med att skriva positiva saker :) MAKE LOVE NOT WAR! hihi